www.mosina.pl
BIP

Znajdujesz się w: Strona główna / Trasy rowerowe / Nadwarciański Szlak Rowerowy

Nadwarciański Szlak Rowerowy

Nadwarciański Szlak Rowerowy oznaczony jest za pomocą błękitnych znaków z charakterystycznym rowerkiem.

Z placu 20 Października w Mosinie wyjeżdżamy ul. Niezłomnych. Po prawej mijamy budynek dawnej bożnicy   z ok. 1870 r. (obecnie Galeria Miejska). Przekraczamy Kanał Mosiński  i docieramy do skrzyżowania. Skręcamy w lewo w ul. Sowiniecką. Zanim wyjedziemy z miasta musimy jeszcze przekroczyć tory kolejowe (przejazd ze szlabanami). Jadąc prosto docieramy do Sowińca. Tutaj, po dojechaniu do rozległej, prywatnej rezydencji, skręcamy w prawo, wraz z droga asfaltową. Po prawej stronie mijamy strefę bezpośredniej ochrony ujęcia wody Aquanet. Będzie się ona ciągnęła wzdłuż ładnej widokowo szosy, aż do Baranowa.

Tutaj skręcamy w prawo  w kierunku Żabna, ale jedziemy nadal prosto. Wkrótce pojawią się pierwsze zabudowania Krajkowa. Po minięciu ostatnich z nich dojeżdżamy do charakterystycznego ronda z miejscem pielgrzymkowym, na który składają się: drewniany krzyż, figura Matki Boskiej i tabliczka z cytatem z Norwida. Jest to doskonałe miejsce zarówno dla odprawienia mszy, jak i po prostu odpoczynku.

Skręcamy w drogę szutrową w prawo, prowadzącą w kierunku lasu. Aż do Śremu będą nam towarzyszyły ciemnoniebieskie znaki jednego ze szlaków rowerowych, należących do lokalnej sieci szlaków wokół Śremu i Dolska. Po kolejnym, leśnym odcinku drogi, pojawiają się zabudowania leśnictwa Krajkowo. Po lewej mijamy kapliczkę, po prawej –leśny parking z tablicą informacyjną. Bardzo piaszczystym zjazdem docieramy do kolejnej tablicy informacyjnej, oznaczającej początek właściwego rezerwatu przyrody o nazwie „Krajkowo”. Razem z ciemnoniebieskim szlakiem „śremskim” oraz pieszym szlakiem czerwonym, docieramy do kolejnego miejsca postoju z tablicami informacyjnymi z ładnym widokiem na dolinę Warty. Tutaj skręcamy w prawo. Po dotarciu  do wyraźnego skrzyżowania dróg leśnych skręcamy w lewo i bez trudu osiągamy kolejne skrzyżowanie dróg, tym razem z drewnianym krzyżem po lewej. Skręcamy w prawo  i dojeżdżamy do Tworzykowa.

Marlena Chmielewska

• Film 6 - Gmina Mosina ekologicznie
  • Film 7- Gmina Mosina inwestycyjnie
  • Film 9 - Gmina Mosina mobilnie

GCI Mosina Miejski Ośrodek Kultury Ośrodek Sportu i Rekreacji Biblioteka w Mosinie Straż Miejska

powrót na górę strony   mapa serisu
Urząd Miejski w Mosinie, Plac 20 Października 1, 62-050 Mosina, pow. poznański, woj. wielkopolskie
tel.: +48.(61) 8109-500, fax: +48.(61) 8109-558, email: um@mosina.pl, http://www.mosina.pl
NIP: 7773154370, Regon: 000 52 57 77
numer konta: GBS Mosina 26 9048 0007 0000 0215 2000 0002
projekt i hosting: INTERmedi@    |    zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional    Poprawny arkusz CSS    Poprawne kodowanie UTF-8

Strona działa prawidłowo w przeglądarkach minimum MS Internet Explorer 8.0, Mozilla Firefox 3.0, Opera 10.0, Google Chrome 17
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.